Verlichting park, looppad en banen

Op Leimonias werken we met een automatische schakeling van de baanverlichting. Doel is uit oogpunt van duurzaamheid en kosten ons energieverbruik te verlagen door de baanverlichting niet langer aan te laten staan dan noodzakelijk. Lees verlichtingsinstructies. 

Hoe werkt dit?

Als je een baan boekt in een periode dat het donker is, zal de verlichting automatisch voor je aan gaan 5 minuten voordat je speeltijd ingaat. Als er na jouw speeltijd geen nieuwe baanreservering komt zal het licht na 10 minuten automatisch uitgaan.

Stel ik wil langer doorspelen, wat doe ik dan?

Je kunt dan een nieuwe boeking maken in de app. Om dit makkelijker te maken komt er eind februari een update van het afhangsysteem zodat je een reservering kunt verlengen als de baan vrij is. Let op, in principe blijft de maximale afhangtijd voor een single 60 minuten en voor een dubbel 90 minuten. Extra afhangen kan alleen als het baanvak toch leeg blijkt te zijn.

Stel ik ben eerder klaar dan mijn afgehangen tijd, hoe zet ik de lichten uit?

Dat kan door eenvoudig je reservering te verwijderen in de app.

Stel ik zie dat de lichten branden, maar er staat niemand op die baan?

We vragen de leden om op tijd te komen voor hun reservering en de boeking te verwijderen als het onverhoopt regent of je verhinderd bent.

Kan ik de displays nog gebruiken?

De Lumosa displays in het Paviljoen en het Clubhuis worden NIET meer gebruikt. Het afhangsysteem in de Leimonias app is nu leidend. Indien we de displays wel zouden gebruiken, bestaat het risico dat er een conflict in de communicatie kan optreden wanneer er 2x een “AAN” signaal wordt afgegeven.

Stel het wordt al schemerig en de verlichting gaat nog niet aan?

De baanverlichting wordt centraal geschakeld. Het is niet mogelijk dit eerder te doen. Tijdens belangrijke toernooien of competitiewedstrijden kan handmatig het licht worden geschakeld door trainers, het bestuur en de parkmanager die direct toegang hebben tot de Lumosa app.

Kunnen de lichten aan als de banen gesloten zijn?

Als de banen geblokt zijn onder “onderhoud” of “gesloten” zullen de lampen ’s avonds niet aangaan.

Wat moet ik doen als ik vragen heb?

Als je tegen een probleem aanloopt dat hierboven niet wordt benoemd dan kan je een mail sturen naar park@leimonias.nl